“Nederlanders waarderen een gezellig thuis als nooit tevoren”, vertelt Laurens Miedema, marketing- en communicatiemanager van GAMMA. “Tijdens de lockdown hebben Nederlanders massaal hun tuin opgeknapt. En ook binnen zijn veel klusjes afgevinkt. Nu het kouder wordt, en we toch weer meer thuis moeten werken, wordt binnen nog belangrijker. Wat veel voor de sfeer doet, zijn een goede verlichting en de juiste kleur verf. Als grootste verfwinkel van Nederland geven we Nederlandse huiskamers graag meer kleur. Daarnaast zien we dat een goede werkplek voor veel mensen nog een hele uitdaging is. Daar kunnen wij bij helpen. Denk aan het isoleren van de zolder, waar je een volwaardig thuiskantoor kunt maken. Niet voor niets luidt onze pay-off ‘Ik kan het’. Wij geloven echt dat iedereen veel zelf kan doen, en wij willen onze klanten daartoe in staat stellen én aanmoedigen.”
De campagne Klus het knus, die tot het einde van het jaar loopt, bestaat uit drie inspirerende thema’s: decoratie, isolatie en verlichting. Bij decoratie gaat het over kleur, gordijnen en een nieuwe vloer: het in huis halen van sfeer. Bij isolatie laten we zien hoe je de warmte binnenhoudt. En in de donkere dagen van het jaar gaat het over sfeerverlichting, buitenverlichting en het meest knusse van alles… de kerstboom.
De actiecampagne is een geïntegreerde samenwerking tussen Wunderman Thompson (strategie, creatie), Hogarth (productie) en Towel (film). De crossmediale campagne bestaat uit TVC’s, online video, socials, display, radio, folders en out of home.
Meer informatie:
Laurens Miedema, Marketing- en Communicatiemanager GAMMA Nederland, 06 53442215