Na een uitgebreid pitchproces, onder begeleiding van fma, heeft Intergamma besloten om media- en datastrategie, planning en inkoop onder te brengen bij dentsu. Voor de inzet van digitale media was Intergamma al klant bij dentsu. Het account komt van Mindshare.
Intergamma is de organisatie achter de doe-het-zelf-formules GAMMA en Karwei. Met bijna 400 bouwmarkten in Nederland en België de onbetwiste nummer één op de doe-het-zelfmarkt.
Mariëlle Rooswinkel, manager marketing communicatie bij Karwei: “Tijdens de pitch heeft dentsu aangetoond dat Intergamma’s ambitieuze doelstellingen baat hebben bij een geïntegreerde mediaplanning en -inkoop en inzichtvolle data-analyses. Maar daar bovenop voegt dentsu altijd iets nieuws toe, alleen dan houden wij elkaar scherp en maken we stappen vooruit.
Marion Kuiper, client director dentsu: “Intergamma heeft ons tijdens de pitch flink uitgedaagd. Wij zijn enorm blij dat we naast de digitale belangen nu samen met Intergamma naar een geïntegreerde aanpak van alle communicatiemiddelen gaan kijken. Dit draagt bij aan de ambitieuze doelstelling voor een optimale omnichannel-ervaring. Om continu tot nieuwe oplossingen te komen is het dentsu team rondom Intergamma samengesteld uit verschillende competenties die van strategie tot data-analyse tot CXM reiken.”